در طراحی منو رستوران که از غذاهای یک کشور خاص تبعیت میکند، حتما نام اصلی آنها استفاده خواهد شد. واضح است که برخی از این نامها شناخته شدهاند و خیلی از آنها شاید به گوش مشتریهای شما نخورده باشد.
در هر صورت باید از نام اصلی غذاها در منو استفاده کنید و اصلا خلاقیت را وارد این فاز کار نکنید. ساز طرفی تا آنجا که ممکن است غذایی را در منو رستوران ایتالیایی بگنجانید خلاصه باشد. طولانی بودن و تلفظ مشکل نام غذاهای درصد سفارش آنها را پایین میآورد.
· در زیر هر آیتم منو باید خلاصه توصیفی در مورد غذاهای و محتویات آن آورده شود، تا مشتری ضمن سفارش شناخت مناسبی از آیتمهای مختلف داشته باشد.
پاستا در منو رستوران ایتالیایی
پاستا یکی از کلیدیترین رستورانهای ایتالیایی است. اما همه مشتریان رستوران شما تفاوتهای بی شمار بین انواع پاستای ایتالیایی را نمیدانند. مثلا فرق راویالی با ترتالینی برای همه مشتریها واضح نیست.
برای راه اندازی کافه و رستوران زمانی که میخواهید منو این کانسپت را طراحی کنید، خوب است تا برای جلوگیری از سردگرمی آنچه که این پاستا را متفاوت میکند را در ابتدای توضیحات بیاورید.
همچنین میتوانید از تصویرهای نشانگر برای هر کدام در منو استفاده کنید. این سفارش را برای مشتری ساده خواهد کرد.
راه اندازی رستوران ایتالیایی: از این اشتباهات در طراحی منو بپرهیزی
رستوران ایتالیایی میتواند از سد رقابت بالای این کانسپ رستورانی محبوب عبور کند، به شرطی که فرمول موفقیت همه چیز را قبل از اجرایی کردن در دست داشته باشد.
یکی از فاکتورهای موفقیت در راهاندازی رستوران ایتالیایی تعیین جایگاه خود و مشخص کردن گروه مشتریان مد نظر است. برای انجام درست این کار باید رقبا و نیازهای خاص گروه مشتریان رستوران خود را به خوبی بشناسید.
همچنین گفتگوی بصری باید با تاثیر گذار و هدفمند باشد تا پیش روی شما در این مسیر روند مناسبی را طی کند.
در رستوران داری رقابت بالایی وجود دارد. در این کار باید مشتریان را به رستوران خود سوق دهید و لذت برددن از فضا را طوری به آنها منتقل کنید که برای تجربه وعدهای دیگر به مجموعه شما قدم بگذارند.
اگر در مراحل ابتدایی بعد از راه اندازی رستوران ایتالیایی از جلب توجه مشتریان باز بمانید، شانس موفقیت در این کار به شدت پایین خواهد آمد. اکثر رستورانها به همین دلیل به سرعت بسته خواهند شد، و روند صعودی رشد اتفاق نخواهد افتاد.
خیلیها به رستوران میروند تا اوقات خاطره انگیزی را با همراهان خود تجربه کنند. با این وجود، خیلی از کارآفرینان مجبور به بستن رستوران میشوند زیرا عملکرد آنها رضایت بخش نیست.
· یکی از دلایل شکست خیلی از رستورانها عدم آشنایی با اصول اولیه کارکرد این تجارت در بخشهای مختلف هستند. به همین دلیل به سرعت از گروه رقابتی فعال کنار میروند و دیگر جزو انتخابهای مشتریان قرار نخواهند گرفت.
باور خیلیهای این است که اگر رستوران ایتالیایی فقط غذا درجه یک سرو کند، همه چیز برای آن سودآوری خواهد داشت.
کیفیت خوب سرویس و آیتمهای منو یک اصل پایه است، اما در کنار کیفیت، باید رستوران خود را به برند تبدیل کنید تا بتوانید در طولانی مدت اعتماد مشتریها را به خود جلب کنید.
بعد از راه اندازی رستوران ایتالیایی خیلیها نمنیتوانند پتانسیل مجموعه خود را به فعلیت تبدیل کنند. حتی مواد متعدد از تحقیقهای مختلف نشان داده است که نرخ شکست در صنف رستوران داری بالا است.
مثلا برطبق آنالیزی که مجله Restaurant Startup & Growth magazine
اما همین مطالعه نشان میدهد که اگر با اعمال راهکار و اصول مختلف از سال اول بعد از راه اندازی کانسپت رستوران ایتالیایی عبور کنند، نرخ شکست به شدت پایین خواهد آمد و عدد آن نزدیک به صفر خواهد شد.
منبع : راه اندازی رستوران ایتالیایی
ترفنمندهای رستوران و کافه داری
درباره این سایت